Általános
Univerzális Diesel Lefújószelep HKS SQV4 style (Blow off valve) Szett
Ez a szett az alábbi alkatrészeket tartalmazza:
- Diesel lefújószelep vezérlő elektronika, 1db
- Szolenoid diesel lefújószelep vezérléshez, 1db
- 25mm-es egyszerű felépítésű lefújó szelep 1db
- Alumínium, csavaros toldat gumi intercooler cső leágaztatáshoz 1db
- Kábelkorbács a vezérlő és a szolenoid közé
- 3mm-es citromsárga vákuum szilikon cső, 1m
A szolenoidot a vákuum pumpára és szívócső nyomásra kell kötni, illetve a vezérlő itt is az elektromos gázpedál 5Voltos szálát figyeli. A lefújószelep rögzítését a nyomócsövekbe itt úgy tudod megoldani, hogy egy lyukat vágsz a gumi intercooler csőbe, majd a szettben található speciális toldattal rögzíted a lefújószelepet helyére.
Mint minden diesel autónál jelen esetben is vedd figyelembe, hogy ha erős a lefújószelepben az előfeszítő rugó (vagy már gyenge a vákuum pumpa a motorban), akkor szükséged lehet egy extra vákuum tartályra, amit a webshopunkból meg tudsz vásárolni! Ha a szolenoid kivezérlése működik, de a szelep mégsem nyit ki, akkor a vákuummal lesz a probléma (a vákuum erejével).
Szintén fontos tudnivaló, hogy a szolenoid 3. ágát feltétlenül nyomás ágra (szívócsonk, vagy turbó kompresszor fedél csatlakozás) kell kötni, különben a töltőnyomás ki fogja nyitni a lefújószelepet!
A vezérlő működéséről néhány szó:
- ez az elektronika a gázpedál állás potmétert figyelni
- a motorvezérlő felé induló 5Voltos szálat kell bekötni a vezérlőbe, ebből tudja az elektronika, hogy a pedált felengedted (ekkor dolgozik a szolenoid és általa a lefújószelep)
- az elektronika intelligens, nem kell teljesen felengedni a gázpedált, hogy kivezérelje a szolenoidot (nyissa a lefújószelepet)
- az elektronika a szolenoid nyitási idejét a gázpedál állásától függően változtatja: nagyobb gázpedál állásról való felengedéskor hosszabb időre vezérli ki a szolenoidot
Tovább a boltba