Az lenne a kérdésem, mit kéne tapasztalnom kopogáson kívül, akkor ha a kompressziónövelés miatt a sűrítési végnyomás 14,5 bar körül van?(Suzuki Swift)

Suzuki Swift '94 1298 G13BA 8 szelepes himbás, központi befecskendezős. (még a régebbi befecskendezős)
Készült egy hengerfej a motorra, csatornák bővítve nem lettek, csak öntési hibákat javítottuk, 1 mm-t szedtünk le a hengerfejből.
Szelepvezetőt cseréltünk, így az összerakás után a végnyomás 11 bar, 1000 km után 13 bar, 2500 km után 14,5 bar.
Gyári tengely, motor alja gyári, kivéve a könnyített lendkereket és ékszíjtárcsát.
Kipufogórendszer gyári, katalizátor nélkül.
A kompresszióviszony, nem túl pontosan mérve olyan 10,5-10,6 körül van, a gyári 9,5.
A motoron minden alapértéken van gyári műszerrel állítottuk be.
Előgyújtás 6°
95-ös benzinnel járok, nem kopog csörög. (tudom, hogy kéne)

Igazából a problémám a következő, nem tudunk rájönni a megoldásra:
Hidegen-melegen 1000-2000-es fordulatszám között rángat.
De csak félgázon, ha lepadlózom összeszedi magát és elindul.
Nagyon kis gázon elcsordogál.

Alapjárat szép egyenletes.
Tuning előtt nem csinálta.
Tuning előtt is könnyített lendkerék és ékszíjtárcsa volt rajta.
Próbáltunk több féle gyertyát.
Lambda szonda jó.
A/C-re gyanakszom illetve a benzinszűrőre.
Még arra gondoltam, hogy öngyullad a keverék és ezt produkálja, bár az elején is csinálta.
Kipróbálom 98-as benzinnel.

Ötleteket tudnátok mondani, hogy mi okozhatja, esetleg mit mérjek, nézzek meg?
És most olvassátok vissza kérdést.

2013.12.18. 13:16 Jókérdés > Műhely > Autóépítés

Válaszok - összesen 9 válasz érkezett

1. oldal (összesen 1 oldal)
0

AC pumpa nem szállított eleget.
Azóta morog rendesen.
Köszönöm a segítséget mindenkitől.

2015.10.27. 11:42 , bilstein által
0

Sziasztok!

Csináltam hozzá fokolótárcsát, siettettem a tengelyt 4,5 vezérműtengely fokkal, egész nyomatékos lett tőle alul, viszont felül borzasztó gyenge lett, ami a valós hibából fakadóan érthető.

Végül, a probléma megoldódott.
Érdekes módon volt mérve a benzinnyomás és jónak bizonyult.
Próbálkoztam az alátétes megoldással, még rosszabb lett mint volt.

Kicseréltem az AC pumpát az összes említett probléma megoldódott, visszatért a nyomaték minden tartományban.
Gyári DENSO AC pumpa volt benne, nem nyomott eleget, gondolom.

Akinek ilyen problémája van, az szerezzen TECH 1-es gyári diagnosztikai műszert és nézze meg, hogy terhelés alatt van-e keverékszabályzás. Legkönnyebben úgy lehet eldönteni, hogy terhelés alatt fordulaton a LEAN-RICH váltakozik-e. Nekem végig szegény keveréket mutatott, most már váltakozik. Szükséges hozzá, az összes motorhőmérséklet érzékelő, lambda szonda működése, és a TPS(0.51-0.53V) jó beállítása.

Köszönöm mindenkinek a segítségét!

2014.08.20. 16:01 , bilstein által
0

Sziasztok!

Csináltam hozzá fokolótárcsát, siettettem a tengelyt 4,5 vezérműtengely fokkal, egész nyomatékos lett tőle alul, viszont felül borzasztó gyenge lett, ami a valós hibából fakadóan érthető.

Végül, a probléma megoldódott.
Érdekes módon volt mérve a benzinnyomás és jónak bizonyult.
Próbálkoztam az alátétes megoldással, még rosszabb lett mint volt.

Kicseréltem az AC pumpát az összes említett probléma megoldódott, visszatért a nyomaték minden tartományban.
Gyári DENSO AC pumpa volt benne, nem nyomott eleget, gondolom.

Akinek ilyen problémája van, az szerezzen TECH 1-es gyári diagnosztikai műszert és nézze meg, hogy terhelés alatt van-e keverékszabályzás. Legkönnyebben úgy lehet eldönteni, hogy terhelés alatt fordulaton a LEAN-RICH váltakozik-e. Nekem végig szegény keveréket mutatott, most már váltakozik. Szükséges hozzá, az összes motorhőmérséklet érzékelő, lambda szonda működése, és a TPS(0.51-0.53V) jó beállítása.

Köszönöm mindenkinek a segítségét!

2014.08.20. 15:52 , bilstein által
0

Ha a lendkerék túlságosan levan könnyítve akkor az is okozhat egyenetlenséget.Lendkerék(lendítőkerék)energiatárolásra is szolgál kettő robbanásközt.Minél könnyebb a lendkerék annál nagyobb fordulat kell az egyenletes járáshoz.Egy v8-s motornak sincs nagyobb lendkereke mint egy sima 4 hengeresnek mégis szebben jár és kisebb alapjárati fordulatszám elég neki.Ahogy nö a fordulat úgy növekszik forgó tömeg energiája ezáltal egyenletesebb lesz a járása a motornak,nincs ideje rángatni.Persze gyújtás,üzemanyag,levegö mennyiség is befolyásolja a tuningolt motorok müködését.

2014.07.13. 02:04 , Gyuri1962 által
0

Nem keverem össze a fogalmakat, nyugi. :D
Elképzelhető, hogy elírtam valahol.

Az általam mért és számított kompresszióviszony persze nem profi módon, és a lehetőségeimhez mérten 1:10,5 és 1:10,6 körüli értéket adott.

A hengerfejet csináltattuk, mármint a síkolást és a szelepvezetőcserét, egy elvileg jó nevű helyen.
Azt hogy a szelepet mennyire sikerült jól becsiszolni nem tudom megítélni, ők rakták össze.

Azt nem írtam le, hogy 1000 km után lett állítva szelephézag.
Viszont igazad van tényleg meg kéne nézni.

Korábban volt 8°-on a gyújtás(még gyári motorral), 6000 fölött becsörgött, 95-össel.
Az előgyújtással is játszok majd, egyenlőre ezt szeretném megoldani. Addig a gyári értékeken szeretném hagyni ezeket.

Azért a fokolótárcsát kipróbálom ha nem haragszol, hátha hoz eredményt. :)

A fojtószelepállás érzékelő állítása sokat javított a dolgon./DENSO/ A gyári leírásban hatalmas tűrés van megadva és az az érdekes, hogyha a fojtószelephez állítom (teljes nyitáskor) 90°-ra akkor az alapjárati vezérlés ki be kapcsol, az alapjáratról ne is beszéljünk. Így elzárt fojtószelepnél 6-7°-ot érzékel. A tűrésbe belefér így is lazán az érték, persze ott nem fokban van megadva, hanem voltban.
Sajnos nem volt időm tovább állítgatni, de azt mondták az okosok, hogy 0,51 V-ra kell állítani, ami jó is volt, de teljes nyitásnál 84-85°-ot mutat a műszer. Ennek van-e valami jelentősége?

////
A plusz benzint az alátétes módszerrel csináltad? Ha igen mekkora és kb. milyen vastag kell?
Ha nem, akkor hogyan?

A nagyobb pillangószelepet csináltad, vagy valami másról raktad rá?

Nagyszelepes hengerfejnek legfőképpen fölső tartományban látom értelmét, vagy tévedek?
Igazság az, hogy egy nyomatékosabb utcai motort szeretnék, ritkán forgatom szét.
Nem rossz egyáltalán, jól megy abszolút, csak nagy ritkán bedadog rángat egy kettőt és ennyi.
Szeretném ha minden jól be lenne állítva, megoldódna a rángatás, utána egy tengelyt szeretnék bele csináltatni. És kész nem ér többet az egész, vagy már ennyit se... :D

Tudnál képet csatolni a nagyszelepes hengerfejről és a fojtószelepről, nagyon kíváncsi vagyok rá!

Köszi a válaszokat!
////

2014.02.02. 15:22 Kérdező válasza
1

A sürítési végnyomás nem keverendő össze a sürítési aránnyal! 1:10 arányhoz nagyjából 14 bar végnyomás van a swifteknél.
A 17bar végnyomásos gtikben nem volt tengely,és 95-ös benzinnel elmentek hibátlanúl.
Nekem volt 15 éve egy 8v-m,annak a hf-ből leszedtünk 1mm-t,adtunk egy kis plusz benzint neki,és máshoz nem nyúltunk.A mai napig hibátlanúl működik.
Szerintem elcsesztétek a hengerfejet,és nem zárnak a szelepek rendesen.Ezt bizonyítja az is,hogy idővel valamennyire beverődtek és nőtt a kompresszió,de még mindíg csak a gyári értéket tudja.Ennél jobb szelepbecsiszolás-köszörülés nélkül nem lesz.A beverődés következtében,meg lehet hogy elfogyott a szelephézag,és kitámasztanak a szelepek.
Tehát először szelepállítás,majd tegyétek föl az előgyújtást 10 fokra.Ha csörög,akkor vegyétek vissza amíg el nem halgat.
Fokló kerék nem kell!
De ha nagyon tuningolni akarsz,akkor van nagyobb pillangóm,és nagyszelepes hengerfejem a motorodra.

2014.02.02. 12:00
0

Cseréltünk benzinszűrőt.
AC jó.
Kipróbáltuk 98-as benzinnel, semmi.

Hopp:
A fék vákuumcsőre gyanakodtunk, lehúztuk és csodásan lehetett vele menni nem produkálta a hibákat. Lényeg a lényeg nem tudjuk hogyan, de a szervodobban lévő fékpedálhelyzet állító csavar kijjebb volt, nem tudom pontosan hogyan hívják. Folyamatosan dolgozott rá a fékre, depressziót is lopva. Olyan érzés volt utána menni mintha négy ember kiszállt volna a kocsiból.

Kopp:
Érdekes, sokat javított a hibán, de nem oldotta 100%-ban. A síkolásból eredően a vezérműtengely ~3 főtengelyfokkal késik. Ami azért soknak mondható. Fokolótárcsát csinálok hozzá és meglátjuk.
Ezáltal felső tartományban 4000-től gyönyörűen megy.

////
17 barhoz már azért raktok tengelyt nem?
Nem lesz hengerfejes, nem kopog?
Mivel megy?
Én úgy tudom, hogy a széria G13BA-nak maximum 13,5 bar, de ezen ne vesszünk össze.
////

2014.01.31. 13:41 Kérdező válasza
1

A jó állapotú széra G13BA motorok sürítési végnyomása 14-15bar.
11bar-os végnyomásnál már motort kell generálozni,annyira kopott!
Valami mechanikus hiba van a motorodba.
Mi a gti-ket 17bar-os végnyomással csináljuk utcára.

2014.01.31. 08:19
1

szia én épitettem 1 ugyan ilyet 11,3 as süritési végnyomással nagyon brutál volt... nem kopogott semmi ilyesmi vezérlés tuti jó?? aggyál neki anyagot!!! az inyektornál lehet állitani a bezinnyomáson sokat segit!!vakdugó alatt van 1 kis csavat

2013.12.23. 08:37 , tdiracepower által
1. oldal (összesen 1 oldal)
Válaszolok a kérdésre





Ha válaszolni akarsz, jelentkezz be vagy regisztrálj!

Megosztom ezt a kérdést





Ajánlom ezt a kérdést

Üzenet küldéséhez jelentkezz be vagy regisztrálj

Üzenek a kérdezőnek

Üzenet küldéséhez jelentkezz be vagy regisztrálj